Перший триточковий ремінь безпеки з’явився в машинах марки Volvo в далекому 1959 році. До цього, ще в 30х роках, в деяких автомобілях використовувалися звичайні двоточкові ремені безпеки, які просто перекидалися через пояс, але не утримували водія і пасажира в області грудної клітини.
Дивно, але факт: навіть у наш час багато водіїв з подивом запитують, навіщо потрібно пристібатися в автомобілі. Мовляв, досить вчасно зреагувати, впертися в кермо, і ніяка небезпека нікому не загрожує. Однак дослідники дотримуються абсолютно інших поглядів і навіть приводять кумедний приклад: зіткнення на швидкості 60 км/год рівноцінно падінню з п’ятого поверху, а впертися в кермо не надійніше, ніж зістрибнути з даху будинку на стільці і перед падінням відскочити від нього вгору. Ефективності в обох випадках нуль.
Винахідником того ременя, що ми знаємо зараз, став інженер Нільс Болін, колишній авіаконструктор, який працював в тому числі і над проектом крісла-катапульти. Чудово розуміючи, на які точки тіла припадає основне навантаження в критичних умовах, він розрахував, де повинні знаходитися основні елементи кріплення ременя, і як він сам повинен виглядати. Ось вже протягом 50 років автокомпанії користуються його розробкою, і в кожному автомобілі, таким чином, є частинка Volvo.
Говорити про користь ременя безпеки навіть якось трохи дивно. Згадайте, як ви в перший раз сіли за кермо в автошколі і яким було перше правило вашого автоінструктора (якщо не вважати наказу, що обходити автомобіль можна тільки ззаду). Напевно ваш перший досвід водіння супроводжувався словами «Спочатку пристебнись». Погодьтеся, досвідчений учитель навряд чи став би ділитися з вами непотрібними знаннями.
Через 8 років після нововведення Volvo надала звіт про аварії в Швеції. Згідно з дослідженнями (а були детально розібрані обставини 30 000 аварій по всій країні!), звичайний триточковий ремінь безпеки підвищує безпеку водія і пасажирів на 50-60%. Приблизно в ті ж роки ременями стали оснащуватися і задні сидіння автомобілів.
Пристібатися обов’язково не тільки водієві, але і пасажирам, причому навіть тим, хто сидить на задніх сидіннях. У момент зіткнення кожне непристебнуте тіло являє собою снаряд, який може нанести смертельні травми пристебнутим поруч сусідам.
Читати інші новини...